De businessmediator
heeft een bedrijfsmatige achtergrond, kent de verschillende zakelijke belangenen en begeleidt jullie in een aantal stappen naar een oplossing voor jullie zakelijke conflict:
1 – intakegesprek
Zakelijke mediation begint over het algemeen met een persoonlijk intakegesprek. Op deze manier kan worden geïnventariseerd wat er aan de hand is. Tijdens het intakegesprek legt de businessmediator ook uit wat mediation inhoudt en welke uitgangspunten gelden. Na de intakegesprekken doet de mediator een voorstel voor een mediationtraject aan betrokkenen.
Geheimhoudingsplicht businessmediator
De intakegesprekken vallen net als de mediationgesprekken onder de geheimhouding van de mediator. Kortom, de mediator deelt de inhoud van het intakegesprek niet met de andere betrokkenen tenzij hiervoor toestemming is verkregen.
2 – Gezamenlijke mediationgesprekken
Voorafgaand aan de eerste mediationsessie, ontvang jullie een mediationovereenkomst met daarin de voorwaarden van de mediation.
Wat doen wij tijdens mediation:
- Doelstellingen en verwachtingen inzichtelijk maken.
- Belangen zichtbaar en bespreekbaar maken.
- Herstel van communicatie en vertrouwen.
- Op maat oplossingen waar ieder achterstaat.
- Vastlegging van gemaakte afspraken.
3 – Vaststellingsovereenkomst
Zijn er oplossingen gevonden, dan verifieert de businessmediator of er voldoende draagvlak is en of alle punten op tafel zijn gebracht. In samenspraak worden de oplossingen vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst
die door jullie wordt ondertekend.
Laat je vrijblijvend adviseren over businessmediation en neem direct contact met ons
op.