Conflict in je team?
Samenwerken is één van de belangrijkste punten binnen een team. Als je goed met elkaar werkt, kun je elkaar versterken. Als je samenwerkt, kunnen ook meningsverschillen ontstaan. Vanuit verschillende invalshoeken kun je de discussie aanscherpen. Maar wat als meningsverschillen veranderen in conflicten? Van belang is dat een conflict binnen een team niet een eigen leven gaat leiden. Dit kan tot onnodige uitval of zelfs tot ziekmelding
leiden. Conflicten kosten veel tijd, energie en geld. Bij teamconflicten ontstaat eenvoudig wantrouwen, miscommunicatie, misinterpretatie over doelstellingen, stagnatie in de output, subgroepsvorming, ondermijning van beleid en minder werkplezier.
Wat levert teammediation op?
- Snelheid in het aanpakken van het teamconflict.
- Doelstellingen en verwachtingen inzichtelijk maken.
- Inzicht geven in de wijze van communicatie binnen het team en ieders aandeel daarin.
- Belangen zichtbaar maken en bespreken.
- Herstel van onderlinge communicatie en vertrouwen.
- Herstel werkplezier.
- Door het team gedragen veranderingen/resultaten
Voor vragen over teamconflicten en teammediation, neem gerust contact
met ons op.